Contentmarketing
Sla een brug tussen je organisatie en publiek
Met contentmarketing en een slimme contentstrategie kun je deze problemen tackelen. Door de juiste informatie op het juiste moment aan de juiste doelgroep voor te leggen, bouw je aan je naamsbekendheid en expertstatus. Bovendien verhoog je de betrokkenheid van jouw publiek. Hoe contentmarketing voor jouw organisatie kan werken en welke rol een contentstrategie daarbij heeft, leggen we je graag uit.
Digital Minds is een contentpartner om op te bouwen: deadline is deadline, zonder de soms complexe inhoud uit het oog te verliezen.
Wat is contentmarketing eigenlijk?
Start met een goede strategie
Strategie stappenplan
- Start bij de vraag wie je doelgroep is en aan welke content hij behoefte heeft.
- Stel daarna je KPI’s en doelen vast.
- Kies dan je kanalen en bepaal hoe je de productie van je content organiseert.
- Ga aan de slag met een contentkalender en het maken van content.
- Meet wat je doet en evalueer wat je hebt gedaan.
Waar moet je aan denken bij contentmarketing?
Maak content vanuit 3 perspectieven
Als je content maakt, laat die dan aansluiten bij de vragen en wensen van je publiek. Vertel niet alleen over je bedrijf of producten, maar kijk wat je publiek bezighoudt en in beweging krijgt. Gebruik daarvoor 3 perspectieven en de IK, JIJ, WIJ methode.
Gebruik een contentkalender
In een contentkalender staat overzichtelijk weergegeven wie de content maakt, welke onderwerpen aan bod komen en via welke kanalen je je publiek benadert. Met een planningstool kun je snel en eenvoudig vooruit werken.
Maak content meetbaar
Vertaal de doelstellingen uit je strategie naar concrete en eenvoudig meetbare subdoelen. Gebruik je bijvoorbeeld een whitepaper om leads te verzamelen, dan is een meetbaar subdoel het aantal downloads. Ook het aantal likes van een post op LinkedIn kan een subdoel zijn, of de bezoektijd van een digitaal relatiemagazine.
Boek een gratis flitsconsult met Arthur
- Geheel vrijblijvend
- Als je wilt de volgende werkdag al contact
- Al je vragen, doelen en uitdagingen komen aan bod