Content­marketing

Sla een brug tussen je organisatie en publiek

Heeft jouw organisatie in zorg of onderwijs veel kennis in huis, maar krijg je dat niet voldoende onder de aandacht? Wil je een band opbouwen met verschillende doelgroepen, maar weet je niet waar je moet beginnen? Misschien heb je al veel content gemaakt, maar is delen op de juiste plek een worsteling?

Met contentmarketing en een slimme contentstrategie kun je deze problemen tackelen. Door de juiste informatie op het juiste moment aan de juiste doelgroep voor te leggen, bouw je aan je naamsbekendheid en expertstatus. Bovendien verhoog je de betrokkenheid van jouw publiek. Hoe contentmarketing voor jouw organisatie kan werken en welke rol een contentstrategie daarbij heeft, leggen we je graag uit. 

Digital Minds is een contentpartner om op te bouwen: deadline is deadline, zonder de soms complexe inhoud uit het oog te verliezen.

Sandra Ottens | Marketing & Communicatie manager MedicalPHIT

Wat is content­marketing eigenlijk?

Met contentmarketing beantwoord je vragen van websitebezoekers, collega’s, leads, klanten of andere stakeholders. Je helpt ze problemen of struikelbrokken op te lossen. Daarnaast verleid je ze natuurlijk om gebruik te maken van jouw producten of diensten. Niet door te vertellen hoe goed je product of dienst is, maar door kennis weg te geven. Zo laat je zien dat jij de expert bent, of jouw organisatie antwoorden heeft op hun vragen.

Start met een goede strategie

Wil je met contentmarketing aan de slag? Je bent succesvoller als je start met een heldere strategie. Want naast goede content, is de strategie vaak een sleutel tot succes. Die strategie laat zien hoe contentmarketing bijdraagt aan de missie, visie en doelstellingen van je organisatie, afdeling of product.

Strategie stappenplan

  1. Start bij de vraag wie je doelgroep is en aan welke content hij behoefte heeft.
  2. Stel daarna je KPI’s en doelen vast.
  3. Kies dan je kanalen en bepaal hoe je de productie van je content organiseert.
  4. Ga aan de slag met een contentkalender en het maken van content.
  5. Meet wat je doet en evalueer wat je hebt gedaan.
Customer journey mapping-wit

Waar moet je aan denken bij content­marketing?

Als je content maakt, laat die dan aansluiten bij de vragen en wensen van je publiek. Vertel niet alleen over je bedrijf of producten, maar kijk wat je publiek bezighoudt en in beweging krijgt. Gebruik daarvoor 3 perspectieven en de IK, JIJ, WIJ methode.

In een contentkalender staat overzichtelijk weergegeven wie de content maakt, welke onderwerpen aan bod komen en via welke kanalen je je publiek benadert. Met een planningstool kun je snel en eenvoudig vooruit werken.

Vertaal de doelstellingen uit je strategie naar concrete en eenvoudig meetbare subdoelen. Gebruik je bijvoorbeeld een whitepaper om leads te verzamelen, dan is een meetbaar subdoel het aantal downloads. Ook het aantal likes van een post op LinkedIn kan een subdoel zijn, of de bezoektijd van een digitaal relatiemagazine.

Boek een belafspraak met Arthur

Benieuwd waar Digital Minds je mee kan helpen? Maak direct een belafspraak!
  • Geheel vrijblijvend
  • Als je wilt de volgende werkdag al contact
  • Al je vragen, doelen en uitdagingen komen aan bod

Interessant?

Lees meer over dit onderwerp

Online personeelsblad-grijs

Persona maken: Breng de mensen op wie jij je richt, helder in kaart

7 tips om draagvlak te krijgen voor content marketing

12 tips om draagvlak te krijgen voor content marketing

Content­marketing versus inbound marketing

Customer journey mapping-wit

Wat is customer journey mapping?

Online personeelsblad-grijs

Persona maken: Breng de mensen op wie jij je richt, helder in kaart

7 tips om draagvlak te krijgen voor content marketing

12 tips om draagvlak te krijgen voor content marketing

Content­marketing versus inbound marketing

Customer journey mapping-wit

Wat is customer journey mapping?