ViVa! Zorggroep

Een van onze meest recente klanten is ViVa! Zorggroep. Via deze organisatie leren wij de zorgsector steeds beter kennen. Door te denken vanuit patiënten, cliënten en in dit geval de medewerkers, kunnen we steeds opnieuw een verrassend online personeelsblad vormgeven. 

HR-adviseurs werden ook enthousiast over Foleon. Zo ontwikkelden we een Opleidingswaaier, Toolkit digitale vaardigheden, Ontwikkelwijzer voor een nieuwe functie en een Digitale menukaart voor duurzame inzetbaarheid van medewerkers.

Wat was de vraag?

  • Ontwikkel een concept om ons personeelsblad te digitaliseren

Wat hebben we gedaan?

  • Conceptontwikkeling en vormgeving van het personeelsblad
  • Conceptontwikkeling en vormgeving Opleidingswaaier
  • Conceptontwikkeling en vormgeving Toolkit digitale vaardigheden
  • Conceptontwikkeling en vormgeving Digitale menukaart voor duurzame inzetbaarheid van medewerkers.
  • Icoontjes designen voor gebruik in diverse communicatiemiddelen

Wat is het resultaat?

  • Enthousiaste reacties op het vernieuwde personeelsblad
  • Doordachte doorvertaling van bestaande huisstijl in diverse digitale communicatiemiddelen
  • Platform gecreëerd waarop meerdere afdelingen in- en extern digitaal kunnen communiceren met hun doelgroepen

Digital Minds helpt ons content visueel aantrekkelijk te presenteren. Zo kunnen we content heel aantrekkelijk digitaal aanbieden aan onze mensen.

Antoinette Mostert – HRD adviseur ViVa! Zorggroep

Samen succesvolle cases bouwen?

Benieuwd waar Digital Minds je mee kan helpen? Maak direct een belafspraak!
  • Geheel vrijblijvend
  • Als je wilt de volgende werkdag al contact
  • Al je vragen, doelen en uitdagingen komen aan bod

MedicalPHIT

Sinds 2018 werken we samen met MedicalPHIT aan hun groei en online zichtbaarheid. Inmiddels is die samenwerking uitgegroeid tot een duurzaam partnerschap, waarin we elkaars sparringp­artner zijn geworden. Inter­oper­abiliteit in de zorg is hun vakgebied. Daarbinnen wordt MedicalPHIT meer en meer gezien als thought leader. Wij helpen ze met unieke invals­hoeken en inhoudelijke artikelen voor de invulling hiervan.

Wat was de vraag?

  • Structurele redactie/­­coördinatie/­vormgeving van online congres­­magazines
  • Het creëren van content in de vorm van blogs, interviews, artikelen en cases
  • Actief meedenken over werving van deelnemers aan congressen en trainingen
  • Helpen bij de opbouw van nieuwe websites en het schrijven van webteksten
  • Uitbouwen zichtbaarheid via LinkedIn
  • Ondersteuning marketingacties en -analyses

Wat hebben we gedaan?

  • Redactie/­coördinatie­/vormgeving online congresmagazine
  • Vele interviews, blogs, whitepapers en artikelen geschreven voor website en magazines
  • Online campagnes voor algemene naamsbekendheid en extra bezoek aan de congressen

Wat is het resultaat?

  • + 15% paginabezoek, + 10% paginaweergaven en + 4% leestijd
  • Nieuwe congressen met meer bezoekers en hogere waardering van trainingen
  • Aantal volgers op LinkedIn in een jaar verdubbeld

Het snelle schakelen, de flexibiliteit, de toegankelijkheid en de kennis van zaken vind ik heel prettig.

Sandra Ottens | Marketing & Communicatie manager MedicalPHIT

Samen succesvolle cases bouwen?

Ik help je graag om campagnes te optimaliseren, zodat je de juiste bezoekers aantrekt. Maak direct een belafspraak!

  • Geheel vrijblijvend
  • Als je wilt de volgende werkdag al contact
  • Al je vragen, doelen en uitdagingen komen aan bod

Stichting Zaadbalkanker

Stichting Zaadbalkanker klopte in 2018 bij ons aan. De huidige directeur en redacteur waren op zoek naar een partij die de redactie en vormgeving van het online magazine structureel kon overnemen. Door actief mee te denken, kwamen daar in de loop der jaren waardevolle opdrachten bij. Met veel plezier en toewijding helpen wij Stichting Zaadbalkanker vrijwel dagelijks met het zichtbaar maken van de organisatie bij jonge mannen tussen de 18 en 35 jaar én hun naasten.

Wat was de vraag?

  • Structurele redactie/­coördinatie/­vormgeving van het online leden­magazine
  • Bewustzijn en zelfonderzoek vergroten bij doelgroep en hun naasten
  • Actief meedenken over werving van nieuwe donateurs
  • Uitbouwen zichtbaarheid via sociale media

Wat hebben we gedaan?

Wat is het resultaat?

  • Elke maand een online magazine met relevante verhalen en artikelen en een gemiddelde leestijd van ruim 4 minuten.
  • Elke maand 12 tot 15 posts op Facebook en Instagram.
  • E-book van 20 pagina’s met een gemiddelde leestijd van bijna 10 minuten.
  • Deelname aan sponsoracties en awarenesscampagnes

Het team van Digital Minds zorgt dat onze content visueel aantrekkelijker en overzichtelijk gepresenteerd wordt. Zo kunnen we simpele content toch heel boeiend aanbieden aan onze mensen.

Ivo Struik | Directeur Stichting Zaadbalkanker

Samen succesvolle cases bouwen?

Ik help je graag om succesvol te communiceren met je patiënten en donateurs. Maak direct een belafspraak!
  • Geheel vrijblijvend
  • Als je wilt de volgende werkdag al contact
  • Al je vragen, doelen en uitdagingen komen aan bod

Stichting Jong Leren​

Stichting Jong Leren is een van onze meest trouwe klanten. De samenwerking stamt uit de tijd dat wij nog TextArt heetten en zij Stichting De la Salle. Na een fusie werd het personeels­magazine voor Jong Leren nóg belangrijker. Dat was het startpunt van JL.nu, de uitgave die we nog altijd vier keer per jaar met veel plezier maken. Deze duurzame samen­werking biedt ons een kijkje achter de schermen van het onderwijs. Een branche waar wij ons thuisvoelen.

Wat was de vraag?

De eerste vraag waarmee Stichting Jong Leren bij ons kwam was een aantrekkelijk personeels­blad om iedereen binnen de fusie­organisatie betrokken en geboeid te houden. Een restyle van het personeels­magazine van de la Salle dus, op basis van de nieuwe huisstijl. Met rake rubrieken die passen bij de kernwaarden: Wij leren samen, Wij geven ruimte en Wij dagen uit.

Wat hebben we gedaan?

  • Opzet/redactie/­coördinatie/­vormgeving papieren personeels­magazine JL.nu
  • Redactie/coördinatie/vormgeving papieren publieks­jaarverslag
  • Eindredactie en vormgeving online magazine studiereis New York
  • Meedenken met directeuren van Jong Leren over inzet van interviews
  • Schoolbezoek ter voorbereiding opzetten nieuwe website/­schoolgids

Wat is het resultaat?

  • Sinds 2009 jaarlijks 4 edities van het personeelsmagazine Credo/JL.nu
  • 5 Publieksjaarverslagen met verrassende interviews
  • 1 online studiereismagazine Finland
  • 1 online studiereismagazine New York
  • Diverse interviews voor scholen van Stichting Jong Leren
  • Opzet en eindredactie website/schoolgids Jong Leren scholen

“Ik merk aan de kwaliteit van het werk dat bij Digital Minds echte content-experts werken. Ik ben communicatie-expert, maar op het gebied van content zijn jullie net een stukje meer ervaren. Dat is hartstikke fijn werken.

Elke Otten | Communicatieadviseur Stichting Jong Leren
Foto Annette Schaak

Samen succesvolle cases bouwen?

Ik help je graag met arbeidsmarktcommunicatie in het onderwijs. Maak direct een belafspraak!

  • Geheel vrijblijvend
  • Als je wilt de volgende werkdag al contact
  • Al je vragen, doelen en uitdagingen komen aan bod