VOORBEELDEN ONLINE jaarverslag

STAKEHOLDERS BOEIEN MET VERHALEN ACHTER DE CIJFERS

  • Lezer staat altijd centraal: dan komen de cijfers beter over
  • Meer interactie en engagement: gebruik achtergrondvideo’s
  • Verzenden is kostenloos: geen porto- en distributiekosten
  • One stop shop: we denken mee op alle niveaus
  • Werk met ervaren professionals: voor tekst, foto’s en video
  • Alleen voor stakeholders of openbaar: geavanceerde beveiligingsopties

Digitaal jaarverslag biedt kansen

Het statische papieren jaarverslag omtoveren tot interactief, responsive online magazine? Dat biedt kansen! Voor jouw organisatie én voor de lezer. Een dynamisch verslag met veel beeld, mooie filmpjes en een prettige navigatie is leuk om te lezen. En als je het slim aanpakt, slaat de lezer zelfs de puur beleidsmatige zaken niet over.

Gelaagd aanbieden van informatie

De vluchtig geïnteresseerde lezer ‘bladert’ het online verslag alleen horizontaal door. Lezers die meer willen weten scrollen naar beneden op de pagina. En voor meer diepgaande informatie of video’s gebruik je slimme pop-ups. Het gelaagd aanbieden van informatie, zoals we dit noemen, verhoogt de leesbaarheid ervan. Of de lezer nu oppervlakkig of sterk geïnteresseerd is, elke groep lezers vindt de informatie op zijn/of haar niveau.

geavanceerde beveiliging

Natuurlijk wil je niet dat ongenodigden meelezen. Content die bedoeld is voor de stakeholders moet niet voor iedereen te zien zijn. Daarom kun je kiezen voor deze beveiligingsopties:

  • Jaarverslag alleen leesbaar via gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Content wordt niet geïndexeerd door Google en verschijnt niet in de zoekresultaten.
  • Aparte edities voor verschillende interne stakeholders.
  • Offline lezen mogelijk
  • Whitelisten van IP-adressen

voorbeelden van Succesvolle jaarverslagen

Previous
Next

FORBO FLOORING

VGWM verslag

Forbo Flooring staat voor duurzaamheid en kwaliteit. Dat komt onder andere tot uitdrukking in het VGWM-verslag. Daarin laat het bedrijf haar stakeholders jaarlijks de prestaties zien op het gebied van veiligheid, gezondheid, welzijn en milieu. Wij coördineren al vier jaar op rij de productie, interviewen medewerkers, doen de eindredactie en bedenken het design voor het verslag.

Jaarlijks bekijken vele medewerkers, relaties en omwonenden het magazine. Het levert duizenden pageviews op en een gemiddelde leestijd van ruim 10 minuten.

Previous
Next

Arkin

Jaarmagazine

Arkin is een grote ggz-instelling in Amsterdam en biedt de meest kwetsbaren in de maatschappij gespecialiseerde ggz-kennis. Stakeholders ontvangen jaarlijks een jaarverslag waarin verantwoording wordt afgelegd over de resultaten.

Voor het vierde jaar op rij maakten wij het jaarmagazine. Hierin is aandacht voor de blikken de speerpunten van beleid en worden kernactiviteiten verder uitgediept. Aantrekkelijk vormgegeven met veel (bewegend) beeld. Dat vertaalt zich in een mooie waardering. Gemiddeld zijn 12 pagina’s van het verslag gelezen, met een leestijd van ruim 13 minuten.

Previous
Next

Boehringer ingelheim

1 jaar Vetclass

Boehringer Ingelheim vindt nascholing voor dierenartsen belangrijk. Om dit te faciliteren is de website vetclass.nl opgezet. Deze website met webinars bestond 1 jaar.

In het jaarmagazine werd meer dan een derde van alle pagina’s gelezen. Dat leverde ruim 4.100 pageviews op met een gemiddelde leestijd van bijna 4 minuten. Bijna 32% van de lezers opende het magazine een tweede keer. De pagina met het persoonlijke verhaal van een dierarts was de best gelezen pagina.

VERDER PRATEN OVER ONLINE MAGAZINES?

foto Arthur Snaauw