
Stage@Digital Minds

Stefan Laan: "Ik weet nu beter welk onderdeel van online marketing ik leuk vind"
Digital Minds geeft studenten de kans en ruimte om ons vak te doorgronden. Van september tot en met januari dook Stefan Laan, student Business Studies, in de wondere wereld van online marketing. Hij leerde de ins en outs van Hubspot, maakte de lancering van een Insta-account mee en maakte voor het eerst zelf content. Tussendoor werkte hij aan zijn onderzoek over communicatie in de ouderenzorg. Hoe heeft hij zijn tijd bij DM ervaren?
Hoe ben je bij DM terechtgekomen?
“Als je zoals ik nog niet zo goed weet wat je precies wilt doen, is een stage zoeken best lastig. Ik besloot een bericht op mijn LinkedIn te plaatsen: ik zoek een stage. Gek genoeg is dat bericht ruim 400 keer bekeken. Online Marketeer Edwin van Digital Minds reageerde erop: neem eens een kijkje op de website. Misschien is Digital Minds iets voor jou! Omdat ik überhaupt geen reactie had verwacht, was ik verrast. Bij het aanschrijven van bedrijven, belandde ik meestal op een flinke stapel.”
Wat was je eerste indruk van DM?
Ik wist gewoon nog niet goed wat ik wilde. Ik heb bij DM verschillende kanten van marketing kunnen ontdekken: van campagnes maken tot werken met Hubspot. Dat paste precies in het plaatje.
Stefan Laan | Stagiair online marketing
Kon DM de juiste stage bieden?
Wat vond je het leukste om te doen?
Zijn er dingen die je lastig vond?
Hoe heb je het werken in teamverband ervaren?
Hield je voldoende tijd over voor je onderzoek?
“Mijn idee voor het onderzoek sloot goed aan bij de focus van DM. Arthur stond direct open voor mijn idee. De flexibele planning vond ik fijn. Ik weet van andere stagiairs dat ze soms een vaste dag aan hun rapport moesten werken. Echt effectief is dat niet. Ik kon mijn tijd zelf indelen. Dan maakte ik maandag afspraken, deed ik later in de week nog wat research en op vrijdag verzamelde ik de input in mijn rapport. Tussendoor werkte ik aan de projecten van DM.”
Ik zou een stage bij DM zeker aanraden. Je hebt veel vrijheid en werkt met een gezellig en gevarieerd team. Je doet veel verschillende dingen en leert zo alle facetten van digitale communicatie kennen.
Stefan Laan | Stagiair online marketing