Contentcreatie

Verras je publiek met relevante content

Je publiek raken is een vak apart. Kun je jouw boodschap of kennis niet helder overbrengen aan klanten, cliënten of medewerkers? Heb je verschillende stakeholders die allemaal andere informatie nodig hebben? Wij helpen je met relevante content, waarmee je ze verrast Teksten, video’s, animaties en andere communicatiemiddelen waarmee je echt contact maakt. Kennis delen binnen en buiten je organisatie wordt zo een stuk eenvoudiger.

Waarvoor kun je ons inschakelen?

  • Redactionele artikelen en interviews
  • Tekstcorrectie en eindredactie
  • Korte video’s en creatieve animaties
  • Blogs en whitepapers
  • Webteksten en social media posts
  • Instructie- en interviewvideo’s
  • Nieuwsbrieven en e-mailcampagnes

Het team van Digital Minds zet ons al 14 jaar regelmatig aan het denken over nieuwe invalshoeken voor artikelen. Het is fijn steeds met een frisse blik nieuws te melden over onderwerpen die ons bezighouden in het onderwijs.

Elke Otten | Communicatieadviseur Stichting Jong Leren

In 6 stappen naar opmerkelijke content

  • Doelstellingen en strategie bepalen
  • Content audit
  • Perspectief bepalen
  • Creatie
  • Analyse
  • Evaluatie

Waarom kies je voor Digital Minds?

  • Kennis en ervaring in zorg en onderwijs
  • Betrokken specialisten
  • Persoonlijke en taakgerichte aanpak
  • Professioneel en flexibel
  • Heldere afspraken
  • Gestructureerde en transparante werkwijze

Het 6 stappenplan voor content die impact maakt

Je maakt altijd een kickstart met een goed plan. Een gedegen plan is het halve werk. Dus zetten we eerst alle zaken op een rij. Wat wil je voor elkaar krijgen? Wie wil je bereiken? En via welke kanalen? Zodra we jouw publiek in beeld hebben, onderzoeken we de behoeftes en het gedrag van deze groep. Op basis hiervan maken we een persona en bepalen we de juiste strategie.

Stap 2 is niet het maken van nieuwe content, maar kijken wat je al in huis hebt. Welke interessante artikelen, blogs, whitepapers en andere contentelementen zijn al eerder gemaakt? Wat kun je hergebruiken? Bestaande teksten herschrijven we of passen we aan. Soms kunnen we zelfs video’s editen of verrijken met nieuwe beelden.

Relevante content sluit aan op de vragen en wensen van je publiek. Door niet alleen over je bedrijf of producten te praten, maar ook te kijken wat je publiek bezighoudt en in beweging brengt. Daarom maken we content vanuit drie perspectieven. Met de IK, JIJ, WIJ methode werken we van binnen naar buiten. Van je productpropositie naar de diepste wensen van je publiek.

Verwerk je huisstijl en de gewenste tone of voice in al je content. Dan ben je herkenbaar als afzender en identificeren mensen zich snel met je organisatie. We maken content die echt onderscheidend is. Zo raken we de juiste snaar bij je publiek. En dat levert je snel resultaat op.

Je wilt dat je verhaal echt gelezen wordt. Je post op social media moet kliks opleveren. En kijkers moeten tot de laatste seconde geboeid blijven door je video. Inzichten in resultaten is online meestal heel eenvoudig. We meten het aantal views, de leestijd, engagement en/of het bereik. Zo kun je inspelen op thema’s die ‘leven’ en zie je waar minder behoefte aan is.

Eenmalig investeren in content? Nee, zo werkt het niet. Na het zien van de resultaten ga je finetunen het beste resultaat. In de praktijk kan die serieuze blogtitel misschien meer aanspreken dan de eerder bedachte grappige. Als blijkt dat kijkers de video niet afkijken, dan is hij wellicht te lang. Samen bespreken we de ‘cijfers’ en bekijken we wat wel en niet heeft gewerkt. Met de juiste aanpassingen spelen we daar slim op in.

Boek een belafspraak met Arthur

Benieuwd waar Digital Minds je mee kan helpen? Maak direct een belafspraak!
  • Geheel vrijblijvend
  • Als je wilt de volgende werkdag al contact
  • Al je vragen, doelen en uitdagingen komen aan bod

Interessant?

Lees meer over dit onderwerp

Hoe werkt de content kalender?

Hoe werkt de content kalender?

Stappenplan content marketing

Kan jouw content wel wat strategie gebruiken?

Content maken vanuit 3 perspectieven

Content maken vanuit 3 perspectieven

5 tips voor kekke koppen en toffe titels

Hoe werkt de content kalender?

Hoe werkt de content kalender?

Stappenplan content marketing

Kan jouw content wel wat strategie gebruiken?

Content maken vanuit 3 perspectieven

Content maken vanuit 3 perspectieven

5 tips voor kekke koppen en toffe titels