Content creatie: Verras je publiek met relevante content

Potentiële klanten, cliënten of medewerkers bereiken en vasthouden is een vak apart. Dat geldt ook voor het bewaken van een goed imago of duurzaam karakter. Veel bedrijven en instellingen in zorg en onderwijs lopen daar tegenaan. Met verrassende en relevante content maak je echt contact met klanten, patiënten, collega’s of andere belangstellenden. 

 

Effectief content creëren vraagt een lange adem. Wij helpen je bij het maken van de content of nemen (een deel van) het werk van je over.

Doelstellingen bereiken met content creatie

Content is bij uitstek geschikt om nieuwe klanten binnen te halen en medewerkers betrokken te houden. Met kwalitatieve content laat je bovendien je toegevoegde waarde zien onder stakeholders. Maar ook bij het vinden en aanspreken van de juiste sollicitanten kun je content inzetten. Wij maken verhalen die eruit springen en het juiste publiek aanspreken. Dat kan via tekst, een video of een serie interessante nieuwsbrieven. De mogelijkheden zijn eindeloos en wij helpen je op weg. Door de juiste content via het juiste kanaal in te zetten, bereik je je communicatie- en marketingdoelstellingen wél.

Twijfel jij of je het maken van je content moet uitbesteden?

Dat snappen we heel goed. Veel mensen denken dat het maken van content makkelijk is. Eenmalig een leuke tekst schrijven, lukt misschien wel. Ook al kost het je waarschijnlijk flink wat tijd en moeite. Constant content van hoog niveau maken, dat is niet voor iedereen weggelegd. Onze specialisten maken content die geoptimaliseerd is voor jouw publiek (en Google), waardoor jij je doelen wel behaalt. Geoptimaliseerde content met de juiste boodschap, op het goede moment en gepersonaliseerd voor jouw publiek. Dat levert je een constante stroom aan aandacht, leads en klanten op.

Onze werkwijze is simpel

Voordat wij content gaan maken, zetten we samen alle zaken op een rij. Wat wil je bereiken? En vooral: wie wil je bereiken? Zodra we jouw publiek in beeld hebben, onderzoeken we de behoeftes en het gedrag van deze groep. Op basis hiervan maken we een ‘persona’, een fictieve persoon die jouw doelgroep vertegenwoordigt. Bij het maken van content richten we ons op deze persoon. Zo slaat de video, het verhaal of de post altijd aan.

Smaakvol en effectief online magazine-grijs

Maak of recycle content waar jouw doelgroep echt iets aan heeft. Door relevant te zijn, bouw je snel een trouw lezerspubliek op.

Nadine, contentspecialist @ Digital Minds

Een creatief en betrokken team van professionals

Het maken van content is een proces. Bij ons heeft ieder teamlid een of meerdere specialismen. Voor elk project bedenken we een plan en verdelen we de taken. Toch koppelen we je zoveel mogelijk aan dezelfde contactpersoon. En heeft ons eigen team niet de juiste expertise, dan maken we gebruik van externe partners.

Maak kennis met onze Digital Minds

Ons team in 5 punten:

  • Betrokken
  • Taakgericht
  • Flexibel
  • Veelzijdig
  • Persoonlijk

Content publiceren: samen vinden we de beste kanalen

De meest voor de hand liggende plek om je content te delen, is natuurlijk de website van je eigen organisatie. Daarnaast kun je socialmedia-kanalen inzetten. Maar denk ook aan externe platforms en samenwerkingen in je netwerk. Het belangrijkste onderdeel van content publiceren, is het vindbaar maken van je content bij het juiste publiek. Dat hoef je niet alleen te doen. Onze specialisten staan voor je klaar!

Creëer een eigen platform

Een goede manier om content te delen is via digitale publicaties of online magazines . Heb je een verhaal te vertellen waarin beeld belangrijk is, dan is dit helemaal een handig medium. Je creëert als het ware een eigen platform, waarop alle informatie samenkomt.

Passende content die resultaat oplevert

We verwerken je huisstijl en de gewenste tone of voice in alle content die we voor je maken. Zo ben je als afzender herkenbaar en identificeren mensen zich snel met je organisatie. We maken content die resultaat oplevert. Dat is online natuurlijk makkelijk te meten. Door het aantal views, de leestijd en/of je bereik te bekijken zie je snel welke thema’s ‘leven’ en waar minder behoefte aan is. We gebruiken die input om tussentijds accenten te leggen, zonder af te wijken van de strategie.

Continu finetunen

Eenmalig investeren in content? Nee, zo werkt het niet. Je moet continu finetunen voor het beste resultaat. In de praktijk kan die serieuze blogtitel misschien meer aanspreken dan de eerder bedachte grappige. En blijkt dat kijkers de video niet afkijken, dan is hij wellicht te lang. Door content te publiceren én het effect ervan te meten, leer je wat werkt. En wat niet werkt. Daar kun je vervolgens op inspelen.

Waar denk jíj aan bij content?

Veel mensen denken bij het woord content vooral aan blogs, interviews en interactieve socialmedia-posts. Onze creatieve contentspecialisten denken ook een stapje verder.

  • Video, om bijvoorbeeld nieuwe producten of diensten uit te leggen.
  • Een passende fotoreportage binnen je huisstijl, die ook aansluit bij de behoeftes van je klanten.
  • Mailings of specialistische nieuwsbrieven met unieke cijfers.
  • Interactieve online magazines, om je publiek een geweldige lees- en kijkervaring te bieden.
  • Opiniestukken en columns, waarin potentiële klanten kennismaken met jouw merkwaarden.
  • E-books, die helpen een positief beeld van jouw organisatie neer te zetten.
  • Whitepapers, waarmee je je cliënten gericht informatie biedt.
  • Creatieve infographics, waarmee je data en resultaten toegankelijk presenteert.
  • Minder gebruikelijk, maar wellicht ook interessant: een quiz of podcast om je boodschap over te brengen.

Verder praten over content creatie?

Maak een vrijblijvende belafspraak. Dan bespreken we de kansen en mogelijkheden die content creatie je kan bieden.