content creatie

CONTENT CREATIE

  • Altijd maatwerk: jouw wensen staan centraal
  • Ervaren professionals: we maken al jaren zeer effectieve webpagina’s, interviews, video’s, artikelen en blogs.
  • Doe waar je goed in bent: het bedenken en maken van content is onze expertise. Laat je dat aan ons over, dan houd je tijd over voor waar jíj goed in bent
  • Eindresultaat: samen met jou werken we toe naar een goed en meetbaar resultaat.

Content is je digitale brandstof

Heb je moeite klanten te bereiken en vast te houden? Scoren je huidige marketinginspanningen minder goed? Blijven vacatures te lang openstaan omdat de juiste mensen niet solliciteren? Om je bedrijf te laten groeien heb je omzet en dus leads nodig.

Wij zijn ervan overtuigd dat je verder komt met content als digitale brandstof. Niet alleen om klanten binnen te halen en medewerkers betrokken te houden, maar ook bij het vinden van de juiste sollicitanten die je organisatie een boost geven. Met een krachtig verhaal dat er uitspringt spreek je het juiste publiek aan. Dat kan bijvoorbeeld in de vorm van tekst, beeld en video. Wij bedenken en maken content die opvalt en resultaat oplevert.

Meer dan het schrijven van een blog

Je maakt relevante content door je te verplaatsen in je publiek. Bij het bepalen van je strategie en marketingaanpak heb je die misschien al in kaart gebracht met persona’s. Je weet wat hen bezighoudt. Bedenk dat het vaak eenvoudig is te starten met contentcreatie, maar moeilijk om het consequent en op hoog niveau vol te houden. Neem je content marketing serieus, aarzel dan niet om (bijvoorbeeld bij een te grote werkdruk) professionele hulptroepen in te schakelen.

Content is meer dan het schrijven van een artikel of weblog. Denk ook aan:

  • Infographics om (op social media) data visueel te presenteren.
  • Video’s waarin klanten je product of dienst uitproberen of waarin je experts interviewt.
  • Een aantrekkelijke fotoreportage van een event.

Minder gebruikelijk, maar wellicht ook interessant om je boodschap over te brengen is een quiz of podcast. Met een online magazine ga je nog een stap verder. Je bouwt dan aan een eigen content platform.

Begin met een goed concept

Je wilt aan de slag met content creatie. Maar waar begin je? Voor een goed concept heb je doelstellingen nodig. Ga je met ons in zee, dan zetten we die eerst op papier. Vanuit de doelstellingen bepalen we wat de juiste content is en bedenken we een passende vormgeving.

Wij zetten de ontvanger van je content altijd op een voetstuk. Door te denken vanuit de lezer of kijker, maak je relevante content. Informatie of entertainment die boeit, bindt en beklijft.

Content creatie - Hoe zorg ik dat mijn content werkt?

Is de content niet interessant, dan ben je je bezoeker kwijt. Als jij weet wie je wilt bereiken, dan zorgen wij voor relevante content voor je publiek. Zodat lezers doorlezen en kijkers verder kijken. Wij hebben veel ervaring met digitale content en denken graag mee over passende artikelen, unieke beelden en verrassende invalshoeken.

Eenmalig investeren in content? Nee, zo werkt het niet. Je moet continu finetunen voor het beste resultaat. In de praktijk spreekt die serieuze blogtitel bijvoorbeeld beter aan dan die grappige. En klikken mensen vroegtijdig weg bij een video, dan is hij wellicht te lang. Door content te maken, publiceren en het effect ervan te meten, leer je wat werkt. En wat niet werkt. Daar speel je vervolgens op in.    

Content publiceren - Hoe vind je de juiste kanalen?

De meest voor de hand liggende plek om je content te delen, is natuurlijk de website van je eigen organisatie. Daarnaast kun je de social media kanalen inzetten. Maar denk ook aan externe platforms en samenwerkingen in je netwerk. Kijk vooral naar kanalen waar je doelgroep al aanwezig is. Het belangrijkste onderdeel van publiceren, is het vindbaar maken van je content. Het aantal mensen dat je bereikt en de betrokkenheid van je publiek bepaalt het succes van je inspanningen.

Een andere goede manier om content te delen is via digitale publicaties of online magazines. Heb je een verhaal te vertellen waarin beeld belangrijk is, dan is dit helemaal een handig medium. Je kunt digitale publicaties inzetten als whitepaper om kennis te delen, als magazine voor stakeholders, klanten of medewerkers of als brochure om je organisatie te presenteren. Je creëert als het ware een eigen platform, waarop alle informatie samenkomt.

Meten en evalueren - Kijk naar de korte én lange termijn

Van content marketing kun je de directe resultaten en effecten op lange termijn meten. Concrete cijfers van verschillende activiteiten zijn natuurlijk makkelijk te meten. Denk aan het aantal views, de leestijd of je bereik. Je ziet snel welke thema’s ‘leven’ en aan welk onderwerp minder behoefte is. Gebruik die input om tussentijds accenten te leggen (bij je team van content makers), zonder af te wijken van je strategie.

Content marketing is geen ‘grote stappen, gauw thuis-methode’. Het is een goede manier om voor de langere termijn je toegevoegde waarde te laten zien op het gebied van branding, binding en sales. Door kwalitatieve en relevante content gaan klanten positiever over je merk denken. Ook zorgt het dat medewerkers, klanten en andere stakeholders zich meer betrokken voelen bij je organisatie. En mensen die positief en betrokken zijn, laten je kassa uiteraard vaker rinkelen!

Wij helpen je op weg

Wil je zelf content maken, maar weet je niet waar je moet beginnen? Ga je van start met content marketing en zoek je een ervaren en creatie team van content creators? Kijk wat wij voor je kunnen betekenen. Eenmalig of structureel. Het team van Digital Minds heeft jaren ervaring en weet precies wat wel en niet werkt.

VERDER PRATEN OVER content creatie?

foto Arthur Snaauw