Content creatie: Verras je publiek met relevante content
Potentiële klanten, cliënten of medewerkers bereiken en vasthouden is een vak apart. Dat geldt ook voor het bewaken van een goed imago of duurzaam karakter. Veel bedrijven en instellingen in zorg en onderwijs lopen daar tegenaan. Met verrassende en relevante content maak je echt contact met klanten, patiënten, collega’s of andere belangstellenden.
Effectief content creëren vraagt een lange adem. Wij helpen je bij het maken van de content of nemen (een deel van) het werk van je over.
Doelstellingen bereiken met content creatie
Twijfel jij of je het maken van je content moet uitbesteden?
Dat snappen we heel goed. Veel mensen denken dat het maken van content makkelijk is. Eenmalig een leuke tekst schrijven, lukt misschien wel. Ook al kost het je waarschijnlijk flink wat tijd en moeite. Constant content van hoog niveau maken, dat is niet voor iedereen weggelegd. Onze specialisten maken content die geoptimaliseerd is voor jouw publiek (en Google), waardoor jij je doelen wel behaalt. Geoptimaliseerde content met de juiste boodschap, op het goede moment en gepersonaliseerd voor jouw publiek. Dat levert je een constante stroom aan aandacht, leads en klanten op.
Onze werkwijze is simpel
Voordat wij content gaan maken, zetten we samen alle zaken op een rij. Wat wil je bereiken? En vooral: wie wil je bereiken? Zodra we jouw publiek in beeld hebben, onderzoeken we de behoeftes en het gedrag van deze groep. Op basis hiervan maken we een ‘persona’, een fictieve persoon die jouw doelgroep vertegenwoordigt. Bij het maken van content richten we ons op deze persoon. Zo slaat de video, het verhaal of de post altijd aan.
Maak of recycle content waar jouw doelgroep echt iets aan heeft. Door relevant te zijn, bouw je snel een trouw lezerspubliek op.
Nadine de Keijzer | Content specialist @ Digital MInds
Een creatief en betrokken team van professionals
Het maken van content is een proces. Bij ons heeft ieder teamlid een of meerdere specialismen. Voor elk project bedenken we een plan en verdelen we de taken. Toch koppelen we je zoveel mogelijk aan dezelfde contactpersoon. En heeft ons eigen team niet de juiste expertise, dan maken we gebruik van externe partners.
Waarom kiezen voor Digital Minds?
- Betrokken specialisten
- Taakgericht aanpak
- Flexibele werkwijze
- Veelzijdige kennis en ervaring
- Persoonlijke benadering
Content publiceren: samen vinden we de beste kanalen
De meest voor de hand liggende plek om je content te delen, is natuurlijk de website van je eigen organisatie. Daarnaast kun je socialmedia-kanalen inzetten. Maar denk ook aan externe platforms en samenwerkingen in je netwerk. Het belangrijkste onderdeel van content publiceren, is het vindbaar maken van je content bij het juiste publiek. Dat hoef je niet alleen te doen. Onze specialisten staan voor je klaar!
Boek een gratis flitsconsult met Arthur
- Geheel vrijblijvend
- Als je wilt de volgende werkdag al contact
- Al je vragen, doelen en uitdagingen komen aan bod
Creëer een eigen platform
Een goede manier om content te delen is via digitale publicaties of online magazines . Heb je een verhaal te vertellen waarin beeld belangrijk is, dan is dit helemaal een handig medium. Je creëert als het ware een eigen platform, waarop alle informatie samenkomt.
Passende content die resultaat oplevert
We verwerken je huisstijl en de gewenste tone of voice in alle content die we voor je maken. Zo ben je als afzender herkenbaar en identificeren mensen zich snel met je organisatie. We maken content die resultaat oplevert. Dat is online natuurlijk makkelijk te meten. Door het aantal views, de leestijd en/of je bereik te bekijken zie je snel welke thema’s ‘leven’ en waar minder behoefte aan is. We gebruiken die input om tussentijds accenten te leggen, zonder af te wijken van de strategie.
Continu finetunen
Waar denk jíj aan bij content?
Veel mensen denken bij het woord content vooral aan blogs, interviews en interactieve socialmedia-posts. Onze creatieve contentspecialisten denken ook een stapje verder.
- Video, om bijvoorbeeld nieuwe producten of diensten uit te leggen.
- Een passende fotoreportage binnen je huisstijl, die ook aansluit bij de behoeftes van je klanten.
- Mailings of specialistische nieuwsbrieven met unieke cijfers.
- Interactieve online magazines, om je publiek een geweldige lees- en kijkervaring te bieden.
- Opiniestukken en columns, waarin potentiële klanten kennismaken met jouw merkwaarden.
- E-books, die helpen een positief beeld van jouw organisatie neer te zetten.
- Whitepapers, waarmee je je cliënten gericht informatie biedt.
- Creatieve infographics, waarmee je data en resultaten toegankelijk presenteert.
- Minder gebruikelijk, maar wellicht ook interessant: een quiz of podcast om je boodschap over te brengen.
Verder praten over content creatie?
Boek vrijblijvend een gratis flitsconsult. Dan bespreken we de kansen en mogelijkheden die content creatie je kan bieden.