Communicatie-abonnement voor patiëntenorganisaties: Continu in contact met je achterban

  • Voor elk type digitale communicatie
  • Effectieve en verrassende output
  • We zijn thuis in zorgcommunicatie
  • Boek tijdwinst en behoud controle
  • Maatwerk voor een vaste prijs per maand
Hoe houd je patiënten, leden, donateurs en hun naasten betrokken bij je organisatie? Hoe blijf je continu onder de aandacht van je achterban? Zonder dat jij of je collega’s bezwijken onder de werkdruk?
Lukt het met de juiste mensen en middelen consequent professioneel te communiceren naar je achterban?

Met ons communicatieabonnement helpen onze experts je iedere maand graag met je digitale communicatie-uitingen.

Wij zijn thuis is jouw branche. Schakel onze communicatie-specialisten maandelijks in voor het:

  • Schrijven van ervaringsverhalen.
  • Interviewen van specialisten en experts.
  • Maken van de nieuwsbrief of het magazine/ledenblad.
  • ‘Vertalen’ van ingewikkelde onderwerpen naar prettig leesbare teksten.
  • Opstellen en invullen van een communicatiekalender.
  • Schrijven en verzenden van e-mailnieuwsbrieven.
  • Maken en publiceren van social media posts.
  • Analyseren, rapporteren en optimaliseren van alle werkzaamheden.

Drie jaar terug schreef ik ‘gewoon’ een patiëntenverhaal op. Inmiddels weet ik dat een interview voor veel patiënten en naasten onderdeel is van hun verwerkingsproces. Mooi om daar onderdeel van te mogen zijn.

Nadine de Keijzer | Contentspecialist voor onder meer Stichting Zaadbalkanker

Waarom een communicatie-abonnement?

  • Wil je regelmatig nieuwe ervaringsverhalen of expert-artikelen voor op de website of de nieuwsbrief?
  • Denk je misschien aan video’s en posts op social media, of online publicaties?
Wij helpen je consequent en op hoog niveau te communiceren met leden, patiënten en donateurs. We trekken de kar of haken aan, zodat jij alles op tijd en binnen budget kunt afronden.
  • Wil je iedere maand kwalitatieve berichten, video’s en/of verhalen voor je nieuwsbrief of magazine?
  • Is de vormgeving van je ledenblad toe aan een opfrisbeurt?
  • Zie je in digitalisering een kans om geld te besparen?
  • Kost regelmatig posten op social media te veel tijdt?
Schakel ons in voor een vast aantal uur per maand of doe iedere week een beroep op ons: alle opties zijn mogelijk.
  • Heb je je communicatie al op de rit, maar zoek je een sparringpartner?
  • Ben je goed op weg, maar kom je tijd tekort om vast te houden aan je planning?
  • Wil je zelf blijven communiceren, maar zoek je ondersteuning bij het publiceren of analyseren van je communicatie?
Wij hebben het traject van ontwikkeling en strategie tot en met de analyse en rapportage in de vingers. Maar jij bepaalt waar je ons voor inzet.

Wil je overstappen naar online communicatie? Dit levert ons abonnement je op:

  • Elke maand nieuwe ervaringsverhalen, expert-artikelen of nieuwsberichten op je website en/of social media.
  • Communicatie-uitingen gemaakt door specialisten die thuis zijn in de zorg.
  • Teksten met de juiste ‘tone of voice’ die passen bij je organisatie.
  • Een betere vindbaarheid bij Google.
  • Patiënten, donateurs, leden en hun naasten vinden wat ze zoeken op je website.
  • Een vaste contactpersoon.

We hebben in het team van Digital Minds een empathische en integere partner gevonden. Dat is heel belangrijk, want ze spreken patiënten en naasten in een zeer kwetsbare periode van hun leven.

Ivo Struik  | Directeur Stichting Zaadbalkanker

Bekijk hier wat we doen voor Stichting Zaadbalkanker​

Mix en match je communicatie-abonnement

Verdeeld over meerdere sessies komen alle onderstaande onderdelen aan bod:
  • 0-meting van de websitie en social media-kanalen
  • Doelgroepen, donateursprofielen en persona maken
  • Communicatie-strategie opzetten
  • Socialmedia-strategie opzetten
  • Communicatiekalender maken

Het communicatie-abonnement is maatwerk. We bespreken later de exacte invulling van de start & strategie sessies.

Stel uit onderstaande je ideale content-abonnement samen:

  • 2 blogs of 2 artikelen voor een website, nieuwsbrief of magazine
  • 1 landingspagina voor de website + 1 blog
  • 2 tekst-interviews met een patiënt, donateur of expert
  • 1 video-interviews met een patiënt, donateur of expert
  • 4 nieuwsberichten op de website
  • 1 infographic
  • 1 e-mail nieuwsbrief (schrijven of vormgeven)
  • Eindredactie van bestaande of zelfgeschreven artikelen
  • Een eigen mix van (eind)redactie, tekst en video


Het communicatie-abonnement is maatwerk en naar wens aan te vullen met een ‘strippenkaart’. We bespreken later de exacte samenstelling en invulling van het abonnement.

We maken, verdeeld over de maand, 8 posts voor de kanalen die voor jouw organisatie van belang zijn. Bijvoorbeeld:
  • 2 x Facebook, 2 x Instagram en 4 x LinkedIn
  • 8 x LinkedIn
  • 4 x Facebook en 4 x Instagram

We plaatsen 8 posts en houden de communicatiekalender bij
  • De gemaakte posts plannen we in op de communicatiekalender en linken naar de juiste artikelen of websites. Zo brengen en houden we je organisatie onder de aandacht op social media.

Het communicatie-abonnement is maatwerk. We bespreken later de exacte samenstelling en invulling van het abonnement.

Met mijn gestructureerde werkwijze is regelmatig berichten plaatsen op Facebook of Instagram geen last, maar juist leuk! Ik help patiëntenverenigingen graag op weg naar impactvolle posts op social media.

Annette Schaak | Office manager

Wil je meer weten over het communicatie-abonnement?

Benieuwd waar Digital Minds je mee kan helpen? Boek direct een gratis flitsconsult!

  • Geheel kosteloos en vrijblijvend
  • Als je wilt de volgende werkdag al contact
  • Al je vragen, doelen en uitdagingen komen aan bod