Waar moet je op letten bij Google Grants?

Adverteren met Google Grants-1-grijs

Google Grants is een prachtig initiatief dat je 10.000 dollar per maand aan advertentiebudget oplevert. Maar aan welke voorwaarden moet je voldoen om hiervoor in aanmerking te komen? 

Adverteren met Google Grants-1

11 aandachtspunten voor Google Grants

  • De maximale prijs per klik (cost per click: CPC) kan niet hoger zijn dan 2 dollar. Dit zou je enkel kunnen wijzigen als je de campagne instelt op ‘Conversies Maximaliseren’, ‘Doel-CPA’ (kosten per actie) of ‘Doel-ROAS’ (rendement per geïnvesteerde euro).
  • Campagnes moeten bestaan uit minimaal 2 advertentiegroepen met minimaal 2 advertenties per advertentiegroep.
  • Zoekwoorden die bestaan uit 1 woord zijn niet toegestaan omdat deze niet specifiek genoeg zijn.
  • De kwaliteitsscore van ieder zoekwoord moet minimaal 3 zijn.
  • Gewone, niet-grants adverteerders, hebben altijd voorrang als ze op hetzelfde zoekwoord bieden.
  • Het Grants budget is gekoppeld aan een specifieke domeinnaam. Je kunt het dus niet inzetten voor andere websites of doelen.
  • Het Google Ads kanaal moet actief beheerd worden. Je moet maandelijks inloggen en eens in de 90 dagen een of meerdere wijzigingen doorvoeren.
  • Het doorklikpercentage (click through rate: CTR) moet maandelijks minimaal 5% zijn. Lukt dit 2 maanden op rij niet, dan wordt het account op non-actief gezet.
  • Het account moet minimaal 2 advertentie-extensies voor sitelinks hebben (=links die onder bepaalde zoekresultaten staan). Hiermee voeg je meer relevantie toe aan je advertentie en vinden bezoekers direct de pagina die zij zoeken.
  • Je mag niet adverteren op andermans geclaimde merknaam.
  • Het account moet specifieke geografische targeting hebben. Dat kan heel Nederland zijn, maar ook een specifieke provincie of stad.


TIP: Bekijk ook ons blog over adverteren met Google Ads

Tim Kamp Digital Minds

Verder praten of kennismaken?

Hulp nodig bij jouw Google advertenties?

Uitbesteden van Google Grants

Lijkt je dit allemaal veel te ingewikkeld? Besteed dan uit! Dat doe je door de juiste experts in te schakelen op het gebied van zorgmarketing. Het team van Digital Minds heeft ervaring met online adverteren via Google & Facebook. We zetten in samenwerking met jou de Google Grants campagne op en beheren en optimaliseren die gedurende 3 maanden tijd. Meer weten? Neem contact op met Tim.