Een jaarverslag in verhaalvorm is misschien wel de beste manier om het afgelopen jaar onder de aandacht te brengen bij medewerkers en stakeholders. Mensen smullen van verhalen en daarbij onthouden ze verhalen beter dan informatie.
Hoewel over het nut van een jaarverslag regelmatig wordt getwijfeld, blijft het voorlopig een document dat veel organisaties verplicht moeten maken. Dan kun je er maar beter iets leuks van maken, toch?
Jaarlijks besteden hele projectgroepen en vormgevers vele uren aan het schrijven, verzamelen en designen van dit ‘moetje’. Hoeveel van deze boekwerken zullen jaarlijks direct van de brievenbus bij het oud papier belanden?
het kan anders
Voor veel bedrijven is een jaarverslag een noodzakelijk kwaad. Ook de ontvanger wordt er vaak niet blij van. Het verdwijnt al snel in de onderste bureaulade of de papierbak. Het woord interessant of inspirerend valt zelden in combinatie met een jaarverslag. Dat kan anders!Jaarlijks besteden hele projectgroepen en vormgevers vele uren aan het schrijven, verzamelen en designen van dit ‘moetje’. Hoeveel van deze boekwerken zullen jaarlijks direct van de brievenbus bij het oud papier belanden?