Jouw gids met 88 tips voor online zorgmarketing

Breng je zorgorganisatie verder met online zorgmarketing! Bekijk de gids met 88 tips

Deze gids met marketingtips biedt nuttige reminders of geeft waardevolle nieuwe inzichten

Je vindt onder andere tips voor

  • Het bepalen van doelen, prioriteiten en te verwachten resultaten.
  • SEO, SEA, e-mailmarketing en social media
  • Handige en veelgebruikte marketingtools 

Ik zou Digital Minds zeker aanbevelen als het gaat om flexibiliteit en kennisniveau. Het is een betrouwbare en solide club, dat vind ik belangrijk.

Sandra Ottens – Manager Marketing en Communicatie MedicalPHIT

Jouw gids met 88 tips voor online marketing in de zorg

Bepaal je doelstellingen. Leg vast wat je wilt bereiken, hoe je gaat bijsturen en wanneer de champagne open kan.

06

Doe veldonderzoek. Kijk goed wat vergelijkbare organisaties op hun website doen en wat je wel of juist niet goed vindt en overneemt.

Reviews en social proof zijn belangrijk voor de geloofwaardigheid van je organisatie. Vraag patiënten, cliënten of klanten om een review of, beter nog, interview ze. Een andere mogelijkheid is patiënten vragen om een review achter te laten op Zorgkaart Nederland. Deze website trekt maandelijks anderhalf miljoen bezoekers.

20

Breng je sitestructuur goed in kaart met behulp van een sitemap. Er bestaan twee soorten sitemaps. Eentje voor websitebezoekers (HTML-sitemap) en een variant voor de ‘ogen’ van Google (XML-sitemap). Voor een html-sitemap kun je my sitemap generator gebruiken. Voor de XML-sitemap is xml-sitemap.com een handige tool.

Bij het maken van content voor een goede SEO-ranking draait het meer om kwaliteit dan om kwantiteit. “Hoe meer, hoe beter’ gaat niet op.

32

Maak content vanuit verschillende perspectieven. Zo werk je van je productpropositie naar de diepste wens van je publiek. Zie hiervoor ook de IK, JIJ, WIJ-methode. 

Kies de biedstrategie die past bij jouw doelstelling. Denk daarbij aan het maximaliseren van kliks, conversies of de conversiewaarde. Elke strategie zorgt voor een ander resultaat.

45

Laat je landingspagina goed aansluiten bij de zoekwoorden waarmee je adverteert. Kijk goed naar overeenkomsten en synoniemen.

Vergeet niet na een week de nieuwsbrief nogmaals te versturen naar mensen die de eerste mail niet geopend hebben. Daarmee verhoog je, zonder ontvangers te irriteren (want ze hebben de nieuwbrief niet geopend), het resultaat van de mailing aanzienlijk.

65

Deel zoveel mogelijk user generated content. Niet alleen van medewerkers of de directie, maar ook van patiënten of klanten. Laat zien dat je weet wat er speelt en voorzie de posts waar mogelijk ook van relevant commentaar.

Verder lezen? Vul je gegevens in en bekijk de hele gids.