Content maken vanuit 3 perspectieven
IK-perspectief
Mag je dan helemaal niet meer over jezelf praten? Natuurlijk wel! Soms is dat nu eenmaal de beste manier om een boodschap over te brengen. Maak je content waarin jouw organisatie, product of dienst centraal staat, dan werk je vanuit het IK-perspectief. Je laat dan je expert-status gelden en maakt kenbaar wat je in huis hebt. De content is vaak praktisch ingesteld en goed meetbaar met een duidelijke call to action. Hierdoor heb je vaak op korte termijn al resultaat. En hoewel emotie bij dit perspectief vaak geen grote rol speelt, kun je het ook over een andere boeg gooien en het verhaal van je organisatie vertellen. Hoe verantwoord jij onderneemt bijvoorbeeld, of wat je doet om je medewerkers een stapje harder te laten lopen voor de klant.
JIJ-perspectief
WIJ-perspectief
Ga jij geen uitdaging uit de weg en heb je een lange adem? Dan is het de moeite waard om ook regelmatig vanuit het WIJ-perspectief te publiceren. Bij deze content kijk je naar fundamentele verwachtingen en behoeftes van je publiek. Vermijd de grote maatschappelijke thema’s, zoals milieu, veiligheid, vrede of maatschappelijk niet en kijk ook naar wat luxe, gemak, sociale zekerheid of contact voor jouw publiek kan betekenen. Met deze content laat je zien dat je mensen begrijpt. Doe je het goed, dan willen ze bij je horen!
Een contentstrategie maken?
Door vanuit alle drie de perspectieven regelmatig te publiceren, boek je de beste resultaten.
Mireille Wijnker | Content specialist
Ga voor de beste mix
Boek een gratis flitsconsult met Arthur
- Geheel vrijblijvend
- Als je wilt de volgende werkdag al contact
- Al je vragen, doelen en uitdagingen komen aan bod