Content maken vanuit 3 perspectieven
Aansluiten op de wensen van je publiek. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar voor wie serieus met content marketing aan de slag wil en communicatiedoelstellingen wil halen is het een must om de klant centraal te zetten. ‘Praat’ niet (alleen maar) over jouw bedrijf, je producten of oplossingen. Kijk goed wat je publiek echt bezighoudt en raakt. En speel in op hun vragen en wensen. Zo maak je als vanzelf gevarieerde en unieke content.
10 stappen op weg naar een beter online magazine
Een beter (online) magazine maken? Een effectiever personeelsblad? Het team van Digital Minds helpt je daar graag bij met snelle en praktische tips. Deze tien stappen op weg naar een beter magazine vormen een goede eerste aanzet naar een leesbaar blad.
Wat is inbound marketing en wat kun je ermee?
Hoe vind je tegenwoordig nog prospects en waardevolle leads? Het is door de versnippering van mediakanalen lastig de juiste personen te bereiken. Outbound marketing, harder schreeuwen om aandacht werkt gewoon niet meer. Inbound marketing is dé manier om duurzaam contact met je publiek op te bouwen. Maar wat is inbound marketing eigenlijk en waarom zou je het gebruiken?
Kan jouw content wel wat strategie gebruiken?
Een blog hier, een Facebookbericht daar. Een leuke postercampagne en vergeet je eerste vlog niet. Je probeert, worstelt en leert. Content marketing kost op deze manier veel tijd en geld. Omdat je maar wat doet blijft het gewenste effect uit. Een duidelijke strategie helpt je wél de juiste keuzes maken. Ben jij bereid een paar stappen terug te doen en content marketing een nieuwe kans te geven?
Content marketing versus inbound marketing
Weet je niet precies wat content marketing is? En heb je weleens gehoord van inbound marketing, maar niet meer dan dat? Welke van deze marketingtechnieken kun je gebruiken om online beter zichtbaar te zijn en je omzet te verhogen? In dit blog laten we zien wat de verschillen en overeenkomsten zijn tussen content marketing en inbound marketing.
online personeelsblad maken? 5 wijze lessen
Een personeelsblad maken dat goed gelezen en gewaardeerd wordt, wie wil dat niet? Bijzondere, interessante en informatieve verhalen van en over collega’s zijn vaak de basis voor succes. Gaat het om de uitwisseling van kennis tussen mensen of afdelingen? Is het verbeteren van de binding of samenwerking tussen collega’s je doel? Draait het om het verkleinen van de eilandcultuur binnen jouw organisatie? Knoop deze vijf wijze lessen in je oren als je meer wilt halen uit je interne communicatie.
Waarom gebruik je marketing automation en hoe pas je het toe?
Veel marketingafdelingen automatiseren e-mailmarketing, posts op sociale media en zelfs advertentiecampagnes. Dat gebeurt niet alleen vanwege de efficiëntie, maar ook om leads en klanten een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden. Marketing automation kan een deel van deze taken vereenvoudigen. Maar het is meer dan dat.
Hoe werkt de content kalender?
Een content kalender maken is meer dan het invullen van een Excel-sheet of kalender. Je geeft invulling, richting en continuïteit aan je content creatie. Het voordeel: je makkelijker welke content je inzet en in welke frequentie. Een handig hulpmiddel hierbij is de IK-JIJ-WIJ methode.Het helpt je te focussen op de klant, zodat je niet alleen over je eigen producten en diensten ‘praat’.
Hoe kom ik aan goede content voor mijn online personeelsblad?
Goede content kan je magazine maken of breken. Aan het vinden en creëren ervan besteed je dus alle mogelijke aandacht. Zeker als het om een online personeelsblad gaat. Want dan heb je te maken met tekst, foto’s en video. Hoe krijg je de beste content voor je uitgave boven water?
7 tips voor met maken van een smaakvol en effectief online magazine
Een online magazine maken? A piece of cake! Met een beetje software, een paar artikelen en wat stockfoto’s kom je al een heel eind. Maar zorgen dat lezers smachten naar de volgende editie, is een kunst op zich. Met deze 7 ingrediënten maakt jouw online magazine meer kans op een trouw lezerspubliek.
44 vragen voor wie persona’s ontwikkelt
Om prospects, leads en klanten goed te kunnen helpen, moet je eerst weten wie het zijn. Begin die zoektocht met het ontwikkelen van een ideaal klantprofiel en persona’s. Je start je strategie dus met onderzoek naar je publiek. Zo kom je erachter op wie je je moet richten.
Van papier naar digitaal met je magazine
Communicatieafdelingen moeten meer doen met minder geld. Het is logisch dat je dan de kosten afzet tegen de effectiviteit van je communicatiemiddelen. Voor zover die natuurlijk meetbaar zijn. Het bereik van papieren media is lastig te meten. Met online media kun je dat gemakkelijk en exact zien. Zo zijn er nog een aantal andere overwegingen die je mee kunt nemen als je overweegt over te stappen van print naar online.
Jaarverslag: van papieren tijger naar leuk om te lezen
Wil jij je collega’s en de stakeholders van je organisatie eens verrassen? Dan gooi je het jaarverslag over een andere boeg. En daar hoef je echt geen heel bijzondere dingen voor te doen. Met een paar kleine veranderingen heb je opeens een heel ander document, waar je zelf waarschijnlijk ook met veel meer plezier aan werkt. Hoe dan? 11 tips om origineel uit de hoek te komen.
verhalen verrijken je jaarverslag
Een jaarverslag in verhaalvorm is misschien wel de beste manier om het afgelopen jaar onder de aandacht te brengen bij medewerkers en stakeholders. Mensen smullen van verhalen en daarbij onthouden ze verhalen beter dan informatie.
7 tips om draagvlak te krijgen voor content marketing
“Content marketing is the only marketing left”, zegt content marketing goeroe Seth Godin. Maar met die uitspraak overtuig je je baas waarschijnlijk niet. Want een van de grootste uitdagingen op het gebied van content marketing is, naast een content strategie maken, het realiseren van commitment van het management. Het staat zelfs in de top 4. Om draagvlak te creëren moet je dus meer uit de kast halen. We helpen je een handje.
6 lessen, 5 stappen en 3 voorbeelden om je personeelsblad nieuw leven in te blazen
Betrokken medewerkers, leren van elkaar, niet steeds opnieuw het wiel uitvinden, soepele interne communicatie. Dat willen we allemaal wel in een organisatie. Een personeelsblad met bijzondere, relevante en informatieve verhalen kan daar nog altijd een belangrijke bijdrage aan leveren. Wil jij je collega’s vanaf de volgende editie weer verrassen? Knoop dan de volgende wijze lessen, stappen en tips in je oren. We geven je ook een paar voorbeelden van hoe je denkt vanuit de lezer.
Alle smoesjes om geen online magazine te maken
Je kent ze vast wel, collega’s of leidinggevenden die online magazines niet zien zitten. Terwijl jij juist wel enthousiast bent. Hoe weerleg je die smoesjes en waar vind je tegenargumenten? We zetten ze voor je op een rij.
10 tips voor een effectiever redactieproces
Het maken van een digitaal bedrijfsblad, relatiemagazine of personeelsblad loopt niet altijd op rolletjes. Hoe kun je het proces beter stroomlijnen? De afgelopen 25 jaar hebben we veel wijze lessen geleerd. Die delen we graag.
10 must do’s voor serieuze bladenmakers
Werk je met veel plezier aan een (online) magazine of personeelsblad? Stop je er veel tijd in, maar kun je wel wat hulp gebruiken? Bekijk de praktische tips van Digital Minds en zet een goede stap naar een nog beter blad!
Wat is contentdistributie?
Hoe je je content verspreidt bepaalt grotendeels je succes. Daarom is het belangrijk veel zorg en aandacht te besteden aan een contentdistributiestrategie. Want aan het feitelijke schrijfproces en de distributie gaat veel vooraf. Voordat je start met schrijven, fotograferen of filmen moet je al weten waar en hoe je je content gaat publiceren en promoten.