HOE WERKT DE CONTENT KALENDER​?

Hoe werkt de content kalender?

Een content kalender maken is meer dan het invullen van een Excel-sheet of kalender. Je geeft invulling, richting en continuïteit aan je content creatie. Het voordeel: je makkelijker welke content je inzet en in welke frequentie. Een handig hulpmiddel hierbij is de IK-JIJ-WIJ methode.Het helpt je te focussen op de klant, zodat je niet alleen over je eigen producten en diensten ‘praat’.

LEES VERDER »
44 vragen voor als je je persona's ontwikkelt

44 vragen voor wie persona’s ontwikkelt

Om prospects, leads en klanten goed te kunnen helpen, moet je eerst weten wie het zijn. Begin die zoektocht met het ontwikkelen van een ideaal klantprofiel en persona’s. Je start je strategie dus met onderzoek naar je publiek. Zo kom je erachter op wie je je moet richten.

LEES VERDER »
5 wijze lessen

online personeelsblad maken? 5 wijze lessen

Een personeelsblad maken dat goed gelezen en gewaardeerd wordt, wie wil dat niet? Bijzondere, interessante en informatieve verhalen van en over collega’s zijn vaak de basis voor succes. Gaat het om de uitwisseling van kennis tussen mensen of afdelingen? Is het verbeteren van de binding of samenwerking tussen collega’s je doel? Draait het om het verkleinen van de eilandcultuur binnen jouw organisatie? Knoop deze vijf wijze lessen in je oren als je meer wilt halen uit je interne communicatie.

LEES VERDER »
Waarom Inbound Marketing

Wat is inbound marketing en wat kun je ermee?

Hoe vind je tegenwoordig nog prospects en waardevolle leads? Het is door de versnippering van mediakanalen lastig de juiste personen te bereiken. Outbound marketing, harder schreeuwen om aandacht werkt gewoon niet meer. Inbound marketing is dé manier om duurzaam contact met je publiek op te bouwen. Maar wat is inbound marketing eigenlijk en waarom zou je het gebruiken?

LEES VERDER »
blog verhalen verrijken je jaarverslag

verhalen verrijken je jaarverslag

Een jaarverslag in verhaalvorm is misschien wel de beste manier om het afgelopen jaar onder de aandacht te brengen bij medewerkers en stakeholders. Mensen smullen van verhalen en daarbij onthouden ze verhalen beter dan informatie.

LEES VERDER »
content marketing vs inbound marketing

Content marketing versus inbound marketing

Weet je niet precies wat content marketing is? En heb je weleens gehoord van inbound marketing, maar niet meer dan dat? Welke van deze marketingtechnieken kun je gebruiken om online beter zichtbaar te zijn en je omzet te verhogen? In dit blog laten we zien wat de verschillen en overeenkomsten zijn tussen content marketing en inbound marketing.

LEES VERDER »
6 lessen, 5 stappen en 3 voorbeelden om je personeelsblad nieuw leven in te blazen

6 lessen, 5 stappen en 3 voorbeelden om je personeelsblad nieuw leven in te blazen

Betrokken medewerkers, leren van elkaar, niet steeds opnieuw het wiel uitvinden, soepele interne communicatie. Dat willen we allemaal wel in een organisatie. Een personeelsblad met bijzondere, relevante en informatieve verhalen kan daar nog altijd een belangrijke bijdrage aan leveren. Wil jij je collega’s vanaf de volgende editie weer verrassen? Knoop dan de volgende wijze lessen, stappen en tips in je oren. We geven je ook een paar voorbeelden van hoe je denkt vanuit de lezer.

LEES VERDER »
webpagina stappenplan contentdistributie - digital minds

Wat is contentdistributie?

Hoe je je content verspreidt bepaalt grotendeels je succes. Daarom is het belangrijk veel zorg en aandacht te besteden aan een contentdistributiestrategie. Want aan het feitelijke schrijfproces en de distributie gaat veel vooraf. Voordat je start met schrijven, fotograferen of filmen moet je al weten waar en hoe je je content gaat publiceren en promoten.

LEES VERDER »
Zo krijg je wel draagvlak voor content marketing

7 tips om draagvlak te krijgen voor content marketing

“Content marketing is the only marketing left”, zegt content marketing goeroe Seth Godin. Maar met die uitspraak overtuig je je baas waarschijnlijk niet. Want een van de grootste uitdagingen op het gebied van content marketing is, naast een content strategie maken, het realiseren van commitment van het management. Het staat zelfs in de top 4. Om draagvlak te creëren moet je dus meer uit de kast halen. We helpen je een handje.

LEES VERDER »
papieren of online magazine maken

Van papier naar digitaal met je magazine

Communicatieafdelingen moeten meer doen met minder geld. Het is logisch dat je dan de kosten afzet tegen de effectiviteit van je communicatiemiddelen. Voor zover die natuurlijk meetbaar zijn. Het bereik van papieren media is lastig te meten. Met online media kun je dat gemakkelijk en exact zien. Zo zijn er nog een aantal andere overwegingen die je mee kunt nemen als je overweegt over te stappen van print naar online.

LEES VERDER »
kan jouw content wel wat strategie gebruiken

Kan jouw content wel wat strategie gebruiken?

Een blog hier, een Facebookbericht daar. Een leuke postercampagne en vergeet je eerste vlog niet. Je probeert, worstelt en leert. Content marketing kost op deze manier veel tijd en geld. Omdat je maar wat doet blijft het gewenste effect uit. Een duidelijke strategie helpt je wél de juiste keuzes maken. Ben jij bereid een paar stappen terug te doen en content marketing een nieuwe kans te geven?

LEES VERDER »
jaarverslag-van papieren tijger naar leuk om te lezen

Jaarverslag: van papieren tijger naar leuk om te lezen

Wil jij je collega’s en de stakeholders van je organisatie eens verrassen? Dan gooi je het jaarverslag over een andere boeg. En daar hoef je echt geen heel bijzondere dingen voor te doen. Met een paar kleine veranderingen heb je opeens een heel ander document, waar je zelf waarschijnlijk ook met veel meer plezier aan werkt. Hoe dan? 11 tips om origineel uit de hoek te komen.

LEES VERDER »
wat is marketing automation

Waarom gebruik je marketing automation en hoe pas je het toe?

Veel marketingafdelingen automatiseren e-mailmarketing, posts op sociale media en zelfs advertentiecampagnes. Dat gebeurt niet alleen vanwege de efficiëntie, maar ook om leads en klanten een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden. Marketing automation kan een deel van deze taken vereenvoudigen. Maar het is meer dan dat.

LEES VERDER »
content vanuit 3 perspectieven

Content maken vanuit 3 perspectieven

Aansluiten op de wensen van je publiek. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar voor wie serieus met content marketing aan de slag wil en communicatiedoelstellingen wil halen is het een must om de klant centraal te zetten. ‘Praat’ niet (alleen maar) over jouw bedrijf, je producten of oplossingen. Kijk goed wat je publiek echt bezighoudt en raakt. En speel in op hun vragen en wensen. Zo maak je als vanzelf gevarieerde en unieke content.

LEES VERDER »