Eveline-Klomp-pasfoto

5 vragen aan onze designspecialist

Eveline-Klomp-pasfoto

Eveline Klomp: “Nu heb ik het gevoel dat mijn werk er echt toe doet!”

Eveline kwam ruim een jaar geleden ons team versterken. Inmiddels heeft ze al weer heel wat online magazines voorzien van een mooie vormgeving. Maar ze zorgt ook dat onze website er altijd strak en fris uitziet, soms gebruikt ze daarvoor bewegende animaties. Hoe bevalt het werken bij Digital Minds, Eveline?

Wie heeft jou ‘ontdekt’?

“Dat is een grappig verhaal. Na mijn zwangerschap kwam ik zonder werk te zitten. Gelukkig niet voor lang, want Arthur vond mij via werk.nl. Al in het eerste gesprek had ik er een goed gevoel over. Dichterbij huis, parttime werken, dat leek me wel wat. Ik hoopte echt dat het iets zou worden. Het feit dat ik hier nu al ruim een jaar zit, zegt genoeg.”

Wat is het grootste verschil met je vorige werk?

“Voorheen werkte ik in de reclame. Je kreeg gewoon een bak werk op je bureau, aan de slag. Zorg maar dat de mensen niet over deze aanbieding heen kunnen kijken, was het motto. Nu ik bij een kleinere, maar groeiende organisatie werk, kan ik ook meedenken over de richting die we opgaan. We hebben allemaal onze eigen expertise en vinden elkaar daarin. Bovendien is er veel afwisseling. En ik werk nu vaak samen met mijn collega’s aan projecten, dat vind ik echt een vooruitgang.”
Ik vind het leuk als het wat moeilijker gaat, dan kun je echt je toegevoegde waarde als vormgever tonen.

Eveline Klomp | Designspecialist

Voor welke klanten werk je?

“Het mooie bij Digital Minds is dat we werken voor klanten in zorg en onderwijs. Ik heb echt het gevoel dat mijn werk ertoe doet. In de online publicaties die we maken voor ViVa! Zorggroep staat informatie die de lezer bijvoorbeeld helpt bij de persoonlijke ontwikkeling. En in Zaadbalkanker Online maak je ervaringsverhalen prettig leesbaar. Dat is een andere manier van vormgeven dan ik gewend ben, maar geeft me meer voldoening.”

Op welke onlinemagazinepagina ben je het meest trots?

“Soms heb je zo’n pagina die je er zo ‘inknalt’. Het beschikbare beeld is goed, de tekst is prettig opgebouwd en de techniek werkt mee. Maar stiekem vind ik het ook leuk als het wat moeilijker gaat, dan kun je echt je toegevoegde waarde als vormgever tonen. Het is fijn als klanten zien dat je van niets iets hebt gemaakt.”

Je luistert veel muziek tijdens het werk, heb je een voorkeur?

“Eigenlijk luister ik van alles. Maar bij een concentratieklusje klik ik vaak wel een andere lijst aan dan voor een klus die minder moeite kost. Het liefst luister ik naar Balthazar, maar The Rolling Stones staan ook tussen mijn vaak afgespeelde nummers.”